13.4.08

Songkran - Thailandskt Nyarsfirande












Ok, sa nu ar det Songkran. Igar borjade firandet av det Thailandska nyaret,vilket nu blir 2551. Lustigt att dom ar sa langt fram i artal,men jag antar att aldern inte raknas, som man brukar saga ,aven for lander.

Jag var helt emot Songkran eftersom alla leker idioter och dranker ner en med vatten och smetar in en med kalkpulver. Plus att det ar FARLIGT,manga olyckor tillkommer eftersom folk kastar stora hinkar med vatten over moppedisterna,precis som pa bilden. Vilket hande oss ocksa. Usch vad arg jag blev. Jag tycker inte om att bli ofrivilligt blot och inte heller att bli geggig i ansiktet. MEN. Jag fick ta mig i kragen och ge mig ut anda. Well,pa med bikinin och i med alkoholen och vips,se vad kul det kan bli. Klockan 3 inatt stod jag fortfarande och lekte rambo och sprutade ner folk med min elaka vattenpistol. Jag var blot,acklig och full. Hittade en man som var manisk och HELT INNE i hela rambo-grejen sa vi teamade upp och sprang runt, det han inte visste var att jag hade ett mission,jag sprutade ENBART ner fula tjockisar och ackliga brudar. Sarskilt de som var dumma nog att ga ut med smink och hade fixat haret. YES!


Jag hittade en bild pa min gun,nastan exakt likadan,kunde inte knappa pa min egen eftersom den blev tagen av en vakt. hoho. Bilden pa mig ar inte bra for jag hade redan hunnit torka for det var sju imorse,3 timmar efter vi sprungit ner pa The Hendrix Experience for att gomma oss,torka,spela promillebiljard och dranka varan frossa med mer tequila.

Och ja,Songkran var JAVLIGT roligt,mot mina forvantningar. Men en dag ar nog, kan inte forsta att nu springer alla runt igen och sa kommer det fortsatta i en veckas tid. EN DAG RACKER.

Vilken tur jag ska rymma till Bangkok i nagra dagar for att leka footballer's wife,shoppa,fixa naglarna,klippa mig,ata gott och ga pa SPA.




Inga kommentarer: