21.4.08

Av uppenbara skal.

Bildtext foljer nedan, 2:a stycket.
Av uppenbara skal sa har thailandska tvkanaler en formaga att visa de allra samsta filmerna, sa som Man about Town,The Holiday och Lonley Hearts, om och om igen. Det ar dessa 3 filmers vecka denna vecka. Sa da har man sett dem ett x antal ganger. Av uppenbara skal.

Nar jag ser Lonley Hearts sa finns en valdigt utgorande fras som gar i stil med "say it baby,say my name,tell me that you love me" medan de utfor en sexuell akt. Ar det bara pa film manniskor ber om sadana hemska saker,eller hander det verkligen pa riktigt ocksa? Jag kan inte forsta. Har ni utsatts eller utsatt nagon for denna handling nagon gang? Som en valdigt naiv f.d van till mig skulle sagt "klart det hander,allt som speglas pa film ar ju tagit ur verkligheten,det vet ju alla" (hon ar nog fortfarande sa pass naiv,det skulle inte forvana mig)

Det enda som ar bra med denna film/akt i filmen ar att frasen resulterar till ett skott i bakhuvudet och en massa blod. Da blev jag glad och fann lite hopp for mitt framtida liv.

Men i de flesta filmer,sa resulterar det i mjuk och omsam alskog. Man behover val "for i helvete"* inte saga sadana hemskheter for att kunna utova det? Beginners Guide To Relationships That Will Burn In Hell. Av uppenbara skal.



BILDTEXT:

En annan rolig sak ar att gang pa gang nar man sager att man ar av svensk nationalitet till alla coola manniskor som fragar en sa uttrycker alla sig likadant med ett nyfiket fragetecken lysande over huvudet: "Oh Sweden, is it really true that you guys are promiscuous? eller i stil med "Oh yeah,Sweden huh, your country is really promiscuous huh?"

Nar jag far fragan gang pa gang sa flyger mina svar runt i huvudet och jag vill klacka ur mig nagot smart och sarkastiskt ,men gang pa gang ar det enda ratta alternativet efter att ha gatt igenom vem som knullat vem och hur manga av mina vanner som knullat dina vanner och deras vanner och att tillslut ar alla egentligen farsor och morsor at varandra och varandras barn,sa ar svaret alltid: Yeah,thats about right.






*mitt nya favorituttryck,i alla vader,solsken som regn.

Inga kommentarer: