29.4.08

Till Phatty:


Och er andra som reser nagonstans, LAR ER LANDETS PENGAR INNAN NI RESER.
Av egen erfarenhet(eftersom jag ar absolut samst pa nummer och matte) sa kan jag saga att det enda forberedelserna man behover innan man ska resa ar att lara sig landets pengar. Det finns ingen mer lattlurad och idiotiskt framstaende an en person/turist som inte kan sina pengar.

En historia: Vi tatuerade en minimalistisk ros for en israelisk tjej i borjan av oktober forra aret. Den var sa liten att den inte syndes, aven om den var sa liten har vi ett minimumpris pa 1200 baht.(240 sek) Nar den var klar och hon skulle till att betala sa jag "that's twelvehundred please" Hon borjade slanga upp tusenlapp efter tusenlpapp tills hon slangt upp tolv stycken. Jag visste inte vart jag skulle glo,pa henne eller pengarna, arlig som jag ar sa forklarade att det var 1200 inte 12000,och hon skamdes och sa "oh,sorry,i dont know the money yet". JAG HADE KUNNAT TAGIT 12000 baht(2400 sek) for den minimalistiska rosen och kommit undan med det. Shit Pommesf(r)itt.


So here's the deal;
Vi delar allt med fem aven om det just nu ar typ 1 sek for 5.27 baht. Det blir enklare sa.
5 baht=1 sek
10 baht=2 sek
20 baht=4 sek
50 baht=10 sek
100 baht=20 sek
500 baht=100 sek
1000 baht=200 sek
OCH SA VIDARE...


Med smapengar sa ar den minsta guldiga inget att bry sig om,den betalar man inte med,det ar ungefar som ett ore. Den minsta silvriga ar 1 baht,den nast minsta silvriga ar 2 baht,den kantiga silvriga ar 5 baht,den lite storre runda silvriga med en guldpeng i mitten ar 10 baht. Om inte annat sa STAR det pa dom.




And overkurs om du vill lara sig kopsla pa thai(som jag,sa man far basta pris) far jag ta och ge dig nar du kommer hit. Vare sig du vill eller inte! Mohaha. Over en bars kan det nog bli roligt. Pffft.

1 kommentar:

Anonym sa...

haha, jag är en som hade behövt läsa din guide INNAN jag kom över. :)